Kako odabrati naziv preduzeća – korisni saveti
Ime je identitet i odraz brenda. Prema tome, izbor poslovnog imena je presudan korak pri započinjanju poslovanja.
Određivanje naziva preduzeća može biti prava umetnost, ali morate uzeti u obzir da naziv preduzeća koji ste zamislili možda ne bude odobren, jer postoji mogućnost da je taj domen već zauzet.
Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da pronađete pravo ime za svoje preduzeće:
Odaberite tip imena
Mnoga preduzeća odaberu ime koje saopštava šta kompanija radi. Međutim, nije lako naići na imena koja već nisu zauzeta. Možete i da odaberete ime koje predstavlja vrednost ili ideju u koju vaša kompanija veruje. Na primer, brend Tesla je nazvan po Nikoli Tesli, koji je pomogao u dizajniranju modernog sistema za napajanje naizmeničnom strujom.
Na drugoj strani su imena koja su dopadljiva, ali nemaju očigledna značenja, poput Gugla.
Da li je važno da ime vašeg preduzeća ima značenje kada razmišljate o imenovanju vašeg preduzeća? Ako je odgovor potvrdan, onda detaljno ispitajte značenje imena kojim želite da nazovete preduzeće. Ukoliko je odgovor odričan, imate više mogućnosti za odabir imena, ali vaš izbor može biti izazovniji.
Neka ime predstavlja srž vašeg brenda
Važno je razumeti šta predstavlja vaš brend. Zapišite šta će vaše preduzeće raditi, zašto postoji i kako će funkcionisati.
Razmišljanje o poslovnom imenu bez jasne vizije onoga što želite da preduzeće predstavlja, neće vas odvesti nikuda. Uzimanje u obzir više ideja, razmišljanje o rečima, konceptima, pomoći će vam da osmislite naziv svog posla.
Vaše buduće kolege ili suosnivači takođe vam mogu pomoći pri odabiru naziva za posao. Svaki pojedinac može napisati listu imena i predstaviti svoje ideje. Zapišite sve predloge i zajedno otkrijte ime koje je adekvatno za vašu kompaniju.
Stavite predložena imena u word dokument, da biste i tokom sledećih dana vi i vaš tim mogli da dopisujete nova imena, ukoliko vam padnu na pamet novi predlozi za naziv firme.
Kada odlučite da postoji dovoljan broj predloga na listi, neka vaš tim rangira imena u word dokumentu. To će vam omogućiti da dodatno suzite listu imena, odbacujući one predloge koji nisu dobili odobrenje.

Proverite domene u vašoj industriji
Jednom kada napravite listu finalnih imena, morate da proverite koja su imena domena dostupna.
Na kraju, pretražite na Guglu da li druge kompanije u vašoj industriji imaju ista ili slična imena. Kompanije u drugim industrijama koje imaju ime slično vašem, iako nije idealno, prihvatljivo je, jer te firme nisu vaša konkurencija. Možda ćete imati problema ako naiđete na kompaniju iz vaše niše, čiji je naziv sličan vašoj kompaniji.
Poslušajte mišljenja svoje porodice i prijatelja
Na kraju kada izaberete ime za firmu, možete doneti konačnu odluku sa grupom ljudi koja vam je pomogla ili možete da zatražite mišljenje porodice ili prijatelja.
Ljudi, koji nisu učestvovali u procesu imenovanja firme, mogu vam pružiti korisne predloge. Njihova reakcija na predlog imena vaše firme velikim delom odražava kako će i drugi u svetu shvatiti ime vašeg brenda.
Iako su ovo ključni koraci koje treba razmotriti, odaberite postupak koji vama najviše odgovara. Izabrati naziv preduzeća nije lako, te ovi saveti vam mogu pomoći da budete korak bliži odabiru imena za svoje preduzeće.
Izvor: www.forbes.com