linkedin profil
Biznis

5 grešaka koje sadrži 99 odsto Linkedin profila

Veličanstveni Linkedin nalog je neprocenjiv za profesionalce i neophodan za potrebe poslovnog umrežavanja. Ova platforma trenutno ima više od 700 miliona naloga a samo par pogrešnih postavki može da vam nanese veliku štetu.

Da stvar bude gora, većina ljudi čak ni ne shvata kada prave greške na ovoj platformi. To je razumljivo jer nemaju svi iskustva sa efikasnom internet vizitkartom. Ipak, neka nezvanična pravila i smernice garantuju da će vas vaš profil promovisati u najboljem mogućem svetlu.

Iskorenjivanjem ovih uobičajenih grešaka, svaki profil se može fino podesiti i postati daleko efikasniji u pronalaženju poslovnih prilika i održavanju jake poslovne mreže.

vođenje linkedin profila
Vođenje Linkedin profila
  1. Tanak naslov

Ako vaš naslov nije primamljiv, vaš profil verovatno neće privući mnogo pažnje. Baš kao naslov časopisa ili knjige, LinkedIn naslov bi trebalo da bude kratka reklama o tome šta čitalac može očekivati da će naći na profilu. To je prva stvar koju će ljudi videti, tako da je važno ostaviti pozitivan prvi utisak.

Ovo ne znači nužno da treba da kopirate i nalepite naziv svog radnog mesta. Umesto toga, usredsredite se na korišćenje ključnih reči i radnji koje su relevantne za vaš posao, jer to može da poboljša vaše rangiranje u pretrazi.

Najbolji naslovi su kratki — neki kažu ispod 120 karaktera — koji su upečatljivi i ostavljaju na čitaoca pozitivan utisak. Vredi podesiti svoj naslov i eksperimentisati sa njim dok ne osetite da je upečatljivost postignuta.

  1. Neprofesionalna fotografija

LinkedIn je platforma društvenih medija daleko drugačija od Facebooka i Instagrama, i neophodno je imati na umu kriterijume za prihvatljive fotografije. Profesionalni profil i naslovna fotografija su ključne komponente LinkedIn-a. Bez toga, vaš profil izgleda suv i nedostaje mu kritični ljudski element. Vaše fotografije treba da prikazuju osećaj kvaliteta, smirenosti i karaktera. Oni ne bi trebalo da budu reklama vašeg tela, vašeg najnovijeg egzotičnog putovanja ili bilo čega što odvlači pažnju gledaoca od vaših profesionalnih sposobnosti i istorije. I profil i naslovna fotografija trebalo bi da budu jednostavna izjava i najbolje je da ne rizikujete previše u tom pogledu.

  1. Odeljak „About“ koji oponaša radnu biografiju

Možda je najčešća greška koju ljudi prave na LinkedIn profilima je da njihov odeljak „O“ – kratku ličnu biografiju – tretiraju kao radnu biografiju. To dvoje se prilično razlikuju po funkciji. Radna biografija treba da bude prilagođena kriterijumima pozicije za koju se prijavljujete. Po prirodi je više aspirativna i deluje kao vaša efektivna predstava o tome zašto se uklapate u poziciju.

LinkedIn-ov odeljak About je za prezentaciju vašeg profesionalnog sopstva, bez nužnog traženja bilo kakvog posla, već navođenje ko ste, šta ste postigli i šta ste sposobni da radite. Ako se napravi ispravno, mogao bi dovesti do novih profesionalnih mogućnosti. Treba da bude izražena u tonu jedne samouverene izjave.

Ne zaboravite da budete kratki jer studije pokazuju da se najefikasniji odeljci About mogu pročitati za 30 sekundi ili manje. Za razliku od fotografija, ovaj odeljak je najbolje mesto da ubacite malo začina i pokažete svoje jedinstveno ja. Pored toga, jedna uobičajena zamka odeljka About tome je da budete previše blagi, pa unesite malo ličnog stila i boje da biste se izdvojili iz čopora.

  1. Veštine i iskustva bez fokusa

Relevantni odeljak o veštinama i iskustvima treba da podrži tvrdnje iznete u odeljku About. U idealnom slučaju, njih podržavaju recenzije vaših kolega. Ovaj odeljak je kritičan jer 69% profesionalaca ceni proverene veštine više od fakultetske diplome.

Pogrešno je ovde navoditi svaku veštinu i iskustvo koje posedujete. Umesto toga, ostanite fokusirani i relevantni za svoje profesionalne ciljeve.

Profil sa desetinama veština i navedenim iskustvima ne mora nužno da impresionira, posebno ako nisu relevantni za vašu oblast. Može izgledati nasumično i nefokusirano, što nije utisak koji profil treba da ostavi na čitaoca.

Možete da kontrolišete koje se veštine i iskustva prvo pojavljuju na profilu, pa diskretno uokvirite svoju stručnost.

  1. Nema ličnog URL-a

Кreiranje lične URL adrese za vaš LinkedIn profil je jednostavan korak koji svakom profilu dodaje sloj legitimnosti. Nažalost, oni koji koriste podrazumevanu postavku nasumičnih brojeva i slova izgledaju manje profesionalni od onih koji odvoje vreme za prilagođavanje.

Neposedovanje lične URL adrese ima nekoliko negativnih nedostataka, od kojih je najneposredniji to što ljudima postaje teže da zapamte ili pronađu vaš profil. Takođe može pokazati stepen lenjosti ili tehničke nesposobnosti, od čega nijedno nije od pomoći bilo kom profesionalcu.

Кada se posmatra kao celina, LinkedIn profil je kritičan korak u stvaranju efektivnog digitalnog prisustva vašeg profesionalnog bića. Pravljenje čistog i efikasnog profila nije tako teško, a pozitivni efekti vas mogu povezati sa globalnim mogućnostima koje zaista menjaju život.

Spektrum kooperativa
Spektrum kooperativa (www.spektrum.rs) – programerska, marketinška i SEO firma.